Tarih Dersinin Amacı:


• Ulusal tarihimizi bilen, vatandaşlık bilincine sahip,
• Kendisini kuşatan kültür dünyaları hakkında meraklı,
• Farklı kültürlerin nasıl oluştuğunu bilen ve medeniyetler arasındaki farklılıkları kavramış,
• Farklılıkların ayrıştırıcı değil birleştirici olması gerektiği bilincinde olan ve farklı kültürler bünyesinde evrenseli yakalama becerisine sahip,
• Geçmiş kültür ve uygarlıklar ile günümüz arasında bağlantı kurabilen,
• Eleştirel düşünce becerisine sahip, görelilik anlayışını kavramış, analitik düşünme ve problem çözme gibi beceri ve nitelikleri kazanmış, özgüveni yüksek,
• Tarihin sadece siyasi değil, ekonomik, sosyal ve kültürel alanları da kapsadığını bilen,
• Hayatın içinden insanların da tarihin öznesi olduğunun bilincinde olan,
• Barış, hoşgörü, karşılıklı anlayış, demokrasi ve insan hakları gibi temel değerlerin önemini kavramış, bunların korunması ve geliştirilmesi konusunda duyarlı olan,
• Kültür ve uygarlığın mirası üzerinde tarih araştırmaları yaparak çalışkanlık, bilimsellik, sanatseverlik ve estetik değerleri kazanmış,
• Tarihsel anlatıları yazılı ve sözlü ifade ederken Türk dilini doğru ve etkili kullanma becerisine sahip,
• Kendisi ve etrafı ile barışık, çevreci,
• Geçmişi doğru okuyan dolayısıyla çağını anlayan, Atatürk ilke ve devrimlerini özümsemiş nitelikli, çağdaş bireyler yetiştirmek için zümremiz;
her aşamada öğrencilerin katılımını destekleyen, kendi öğrenme profillerini keşfetmelerine olanak sağlayan ve böylece öğrenmeyi öğrenmelerini hedefleyen bir program uygulamaktadır. Öğrencilerimizin akademik becerilerini yaşam becerilerine dönüştürebilmeleri amacıyla, derslerin işlenmesi sırasında yararlanılan teknolojik olanakların yanı sıra, dersin hedef ve davranışlarına uygun olarak tartışama ve soru-cevap etkinlikleri ile öğrencilere hem bireysel hem de grup içerisinde kendilerini ifade etme olanağı sunulmaktadır.