ODTÜ GV Özel KYÖD Ortaokulu’nda her yıl geleneksel olarak düzenlenen ‘Ailem Okula Başlıyor’ semineri bu yıl velilerle yüz yüze olarak yapıldı. Okul, yeni eğitim öğretim döneminin ilk haftalarında öğrencileri ile yaptığı oryantasyon ve tanışma etkinliklerini bu kez velileri ile okul bahçesinde gerçekleştirdi. Birbirleri ile ilk kez bir araya gelen veliler hem eğlendi hem de tanıştılar. Tanışmanın ardından konferans salonunda rehberlik ve İngilizce sunumları yapıldı.
Okulun rehberlik birimi tarafından, öğrencilerin gelişim dönemleri ve istekleri hakkında bilgilendirmelerde bulunuldu. Bu dönemde öğrencilerin ihtiyaçlarına yönelik konular ele alındı. Ana sınıfının ardından akademik sürecin başlaması ile öğrencilerin heyecanlanmasının yanında kaygının da yaygın olarak gözlemlendiği vurgulandı. Süreç hakkında yaşanabilecek muhtemel problemleri ve çözüm önerilerini sıralandı. Bu süreçte öğrenciye saygı duyulması gerektiği, okul hakkındaki izlenimlerini paylaşabilmesi ve ev içinde sorumlulukların artırılmasına yönelik birtakım çalışmaların yapılması gerektiği eklendi.
İngilizce zümresi tarafından velilere ingilizce öğretim sürecinin nasıl ilerletildiğine dair bilgiler aktarıldı. Okul içinde kullanılan kaynakların uygulamaları ve öğrencilere olan katkısına değinildi. İngilizce öğretiminin; Türkçe öğretiminden farklı seyrettiğini ve seslerin farklı çıkmasına yönelik olarak mutlaka görselle somutlaştırılması gerektiği dile getirildi. Konferans salonunda gerçekleşen sunumun ardından verilen molada veliler ikramlar eşliğinde bahçede birinci sınıf öğretmenleriyle sohbet etme imkânı buldu.
Seminer öncesinde kendi seçmiş oldukları derslere giren veliler, İlk Okuma Yazma Öğretimi ve Örnek Ders seminerine başlandı. İlk Okuma sürecinin zihinsel, sosyal ve duygusal alanları ne şekilde etkilediği dile getirildi. Ses Temelli Cümle Yöntemi’nin gelişimsel faydaları üzerine konuşuldu. Ders süreci içinde sesi hissettirme ve sesi yazma örnekleri sunuldu. Bu süreçte evde ses öğretiminin tekrarına yönelik öneriler de bulunuldu. Ön bilgilendirmenin ardından örnek ders çalışmasına geçildi. Örnek ders sürecinde veliler öğrenci gibi düşünülerek ders anlatıldı. Seminere katılan anne babalar sesi hissettirme çalışması için etkinliklere katıldılar. Sese yönelik şarkıları dinlediler ve sesin yazım yönüne dikkat ederek pekiştirme yaptılar. Ardından seslerin birleştirilmesine yönelik çalışmaya katıldılar. Anne babalar, yaparak yaşayarak çocukların sesleri nasıl öğrendiklerini deneyimleme fırsatı elde etmiş oldular. Veliler uzun yıllar sonra öğrenci olmanın heyecanını yaşadılar. Etkinliklerin tamamına interaktif bir katılım sağlayan velilere teşekkür rozeti takdim edilerek program sonlandırıldı.